Macheta se utilizeaza atat pentru introducerea concediilor medicale cat si introducerea perioadelor de concediu fara plata. Din macheta SALARII - Concedii medicale se selecteaza angajatul pentru care dorim sa introducem concediu medical si se apasa butonul Adauga. In cazul in care se doreste modificarea unui concediu introdus anterior acesta ne va aparea in tabela de jos, dupa selectarea angajatului. La apasarea butonului Adauga se va deschide macheta Adaugare Concedii Medicale unde pentru introducerea unui concediu medical se completeaza:

- Tip concediu medical - permite selectarea din lista a tipului de concediu medical de care beneficiaza angajatul, care poate fi de la boala obisnuita (pentru declaratia de la sanatate) pana la accidente de munca si boli profesionale (pentru declaratia de la pensii). In cazul in care se doreste definirea unui tip nou de concediu medical (nerecomandat fara ajutorul personalului BlueLogic) se va utiliza butonul
unde din fereastra Tipuri concedii medicale se poate adauga un nou tip cu butonul Adauga;

Aici se completeaza: Cod - codul urmator al tipului de concediu medical, Procent acordare - puncte procentuale reprezentand procentul din salariul care se acorda ca indemnizatie pe durata concediului medical, Suportat doar din CAS - se bifeaza functie de precizarile legislative, doat daca se suporta numai din fondul de sanatate, Pe declaratia de - se completeaza cu SAN daca aceste concediu va aparea pe declaratia de la sanatate sau cu PEN daca apare pe declaratia de la pensii, functie de precizarile legislative in domeniu;
- de la data si la data - se completeaza cu perioada din luna in care angajatul este in concediu medical. Daca concediul medical se continua dintr-o luna anterioara sau in cadrul aceleiasi luni, se va bifa si optiunea Continuare;
- Serie si Nr. certificat medical - se introduc seria si numarul certificatului medical eliberat de medic;
- Continuare - se bifeaza daca concediul medical se continua dintr-o luna anterioara sau in cadrul aceleiasi luni. Daca ceritifcatul anterior se regaseste in program acesta se va completa automat pe casutele de continuare cu Serie si Nr. certificat medical, utilizatorul fiind nevoit sa completeze manul Serie si Nr. certificat medical doar daca acestea sunt neintroduse in program;
- Pentru calculul automat al repartizarii zilelor suportate de sanatate si societate trebuie sa fie datele veniturilor brute pe ultimele 6 luni. Daca acestea nu exista se pot introduce in macheta Salarii > Machete date > Date variabile. Numai in cazul nu se doreste introducerea veniturilor din ultimele 6 luni si acestea nu exista in aplicatie, se vor completa manual zilele suportate de societate si casa de sanatate, procentul si campul de Calculat cu suma reprezentand media zilnica x numarul de zile. De asemenea pentru Accidente de munca si boli profesionale zilele si sumele se vor completa automat;
- Cod urgenta medico-chirurgicala si/sau Cod boala infectio-contagioasa - se completeaza din certificatul medical;
- Fara calcul automat - se bifeaza in cazul in care exista date pe ultimele 6 luni dar utilizatorul a completat manual sumele aferente si nu doreste inlocuirea cu sumele calculate de program;
Pentru introducerea unei perioade de concediu fara plata, se va apasa butonul
Perioada fara plata si se va completa perioada in care angajatul este in concediu fara plata aferenta lunii curente.