Evidente facturi
In acest meniu pot fi urmarite facturile emise si cele primite de la furnizori, scadentele acestora, prin intermediul butonului Evidenta facturi. Aceasta lista functioneaza numai daca se utilizeaza evidenta facturiera (vezi Conta Generala > Configurare > Evidenta facturiera). Se poate interoga lista pe toti furnizorii/clientii sau se alege unul anume si se precizeaza perioada pentru care se doreste situatia.
Din partea stanga sus a machetei se selecteaza daca se doreste situatia clientilor sau furnizorilor din butoanele "Clienti" sau "Furnizori". In continuare se poate rula situatie pentru toti tertii selectati (furnizori sau clienti) sau pentru un grup de terti (grupurile de terti se stabilesc la definire; vezi Gestiune > Nomenclatoare > Definire terti gestiune), sau pentru un tert anume prin bifarea optiunii Alege client sau Alege furnizor.
Se mai poate alege ignorarea facturilor achitate prin bifarea optiunii "Ignor facturi achitate" sau se poate cauta o anumita factura achitata cu o chitanta cunoscuta prin completarea casetei "Achiate cu documentul nr.". In acest ultim caz, se scrie numarul chitantei cu care s-a achitat. Se poate opta si ignorarea pentru valori mai mici de o anumita suma prin inscrierea acestei sume in campul "Ignor solduri mai mici de" sau "Ignor achitari mai mici de", pentru solduri respectiv achitari. De asemenea optiunea Apar instrumente de plata scadente sau depuse la zi prin bifarea careia in raport se vor include instrumentele de plata (OP, CEC, BO, etc.) inregistrate in macheta Gestiune > Incasari si plati > Instrumente de plata primite, pentru obtinerea unei situatii complete privind situatia clientilor, adica la sfarsitul situatiei unui client se adauga instrumentele de plata care pot fi depuse la banca sau care urmeaza sa devina scadente. Prin apasarea butonului "Raport" obtinem situatia dorita in functie de optiunile introduse. Tot in acest submeniu se pot vizualiza situatia facturilor emise de o firma si cele emise de societate pentru firma respectiva, in vederea efectuarii compensarilor de facturi. In mod implicit in raportul generat, facturile de stornare apar ca achitari la facturile care se stornea, insa daca se bifeaza optiunea Afisez storno negativ acestea vor figura tot pe coloana de emisii, cu suma negativa.
Pentru limitarea documentelor care se afiseaza se poate opta pentru alegerea unui grup de documente (nota contabila - vezi Conta generala > Nomenclatoare > Nomenclator grupari NC) pe care se va face listarea. In combinatie cu aceasta ultima optiune sau separat de ea se pot lista doar documentele dintr-o anumite serie (de document) prin bifarea optiunii "Serie document".
In partea dreapta sus regasim grupurile "Fisa tert", "Facturi emise" si "Urmarire termene de plata".
- Pentru "Fisa tert" se va crea raport cu toata activitatea tertului (sold initial + miscari din perioada specificata) putem modifica pentru urmatoarele optiuni:
- Pentru Fisa tert exista si optiunea Gestiune, care permite filtrarea documentelor din raportul generat, la documentele emise din gestiunea selectata de utilizator din lista disponibila, care se activeaza la bifarea optiunii mentionate;
- Daca este selectat butonul de "Clienti" si grupul de optiuni "Fisa tert" este disponibila si optiunea "Genereaza somatie" care va genera o somatie pentru fiecare client restant din baza de date, si le va afisa pe ecran, de unde se pot si lista.
- Evidenta pe: Facturi - In raport la coloana Sold ramas se va urmari soldul pe fiecare factura in parte; Tert - Soldul se va cumula sau scade (daca este factura sau achitare) dupa fiecare rand, rezultand la final soldul cumulat pe tertul specificat.
- Caseta optiuni Explicatie, Ignor facturi achitate Explicatie - adauga (daca exista) explicatiile la Conta generala > Evidente facturi > Explicatii facturi emise, Din miscari - va include in raport Explicatia inclusa in Conta generala in miscari; daca se bifeaza ambele optiuni ("Explicatie" ) explicatia care va aparea in raport va fi cea din miscari, chiar daca exista ambele tipuri de explicatii; Ignor facturi achitate - elimina din raport randurile aferente facturilor care au fost deja achitate;
- Achitate cu documentul nr. - Afiseaza in raport atat factura si datele complete ale facturii care a fost achitata cu documentul specificat in campul alaturat, cat si documentul cu care se achita
- Intre date - Pentru a micsora timpul de rulare, in cazul in care exista foarte multe date in perioada lucrata, aceasta se poate micsora pentru a include doar perioada care se doreste a se urmari. Operatiile din afara perioadei se vor include in sold initial si in sold final ca suma totala;

- Pentru "Facturi emise" se va omite soldul si se va lista doar rulajul tertului pe perioada specificata; putem modifica urmatoarele optiuni:
- Caseta optiuni Explicatie, Ignor facturi achitate Explicatie - adauga (daca exista) explicatiile la Conta generala > Evidente facturi > Explicatii facturi emise, Ignor facturi achitate - elimina din raport randurile aferente facturilor care au fost deja achitate;
- Intre date - Pentru a micsora timpul de rulare, in cazul in care exista foarte multe date in perioada lucrata, aceasta se poate micsora pentru a include doar perioada care se doreste a se urmari. Operatiile din afara perioadei se vor include in sold initial si in sold final ca suma totala;

- Pentru "Urmarire termene de plata" se poate opta pentru includerea in raport a facturilor cu termen pana la data specificata (pana la - optiune selectata implicit), sau a facturilor cu termen de plata la data specficata (numai la);

|